План проекта(პროექტის გეგმა)







                         სასწავლო პროექტის გეგმ

სასწავლო პროექტის ავტორი
სახელი, გვარი
ნონა მშვიდობაძე
ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი
გორის რაიონი სოფელი ზეღდულეთი
სკოლა
სსიპ მიხეილ ცერცვაძის სახელობოს გორის მუნიციპალიტეტის სოფელ ზეღდულეთის საჯარო სკოლის
პროექტის მონახაზი
პროექტის დასახელება      
თემა -მოგზაურობა       «Добро пожаловать в наш город Гори» 
პროექტის მთავარი იდეა (თემა) 1-2 წინადადებით

·         მოგზაურობა
·         რით არის საინტერესო ჩვენი ქალაქი.
·         ახლანდელი თვალით დანახული წარსული.

საგანი/საგნები
რუსული ენა
საფეხური/კლასი
7-8 კლასები
პროექტის განხორციელების დრო

1-თვე  
პროექტის აქტუალურობა:
·         საკუთარი ქალაქის ისტორიის გაცნობა.
·         ღირსშესანიშნაობებით აქამდე მოსული ისტორიის დადებითი და უარყოფითი მხარეების დანახვა.
·         საკუთარი ქალაქის ფასეულობების შედარება-გაანალიზება.
„ისტორია - ეს არის კავშირი წარსულთან, ახლანდელობასთან და მომავალთან.» მაგრამ ხშირად ადამიანები მთელილი ცხობრების მანძილზე ვერ აყარებენ ამ კავშირს. პროექტის ერთ-ერთი მთავარი აქტუალურობა წარმოადგემს რამდენიმე თემის გაერთიანებას. წარსულის გაცნობას, საინტერესო ფაქტების არმოჩენას და ამის შესწავლას რუსულ ენასთან პარალელურად, დღევანდელი თვალით დანახული ისტორია, რომელიც ჩვენამდე  ღირსშესანიშნაობების სახით მოვიდა. მათი ახწერა, ისტორიის მოყოლა ღირსშესანიშნაობების შესახებ უცხო ენაზე,  მომავალში დაეხმარება გიდობა გაუწიოს სხვა ქვეყნის მოქალაქეს, სოციალური ქსელით გაცნობილ თანატოლს. გააცნოს და დააინტერესოს რუსულ ენაზე მოსაუბრე ადამიანი თავის ქალაქით. დაინახოს და გაანალიზოს ღირსშესანიშნაობებით დანახული აქამდე მოსული ისტორია, რომელიც მეტად დაეხმარება დააფასოს თავის ქალაქის წარსული. ყველაფერი ეს დაეხმარება მოსწავლეებს აღმოაჩინოს თავისი შესაძლებლობები, გამოიყენოს გაკვეთილზე მიღებული ცოდნა შესაბამისად, გამოიჩინოს სურვილი ახალი ცოდნი შესაძენად, რათა პროექტის მსვლელობის დროს მათ საჭიროებისამებრ მოუწევთ ახალი სიტვების შესწავლა უცხო ენაზე, რომელიც მათ ასევე დაეხმარებათ ლექსიკურ მარაგს გამდიდრებაში, კითხვითი უნარის, წერითი, თამამშრომლობით უნარის, ლოგიკურ აზრობნებას უნარს განუვითარებაში.

პროექტის საფუძვლები
საგნობრივი სტანდარტები
უცხ.ს..II.18. მოსწავლეს შეუძლია შექმნას სარეკლამო ხასიათის ინფორმაციული ტექსტი (ბუკლეტი, აფიშა)
უცხ.s.II.27. მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს ზეპირმეტყველების სათანადო სტრატეგიები.
·         წინასწარ ვარჯიშობს გადის რეპეტიციას მეწყვილესთან ჯგუფის წევრებთან ერთად.
ucx.ს..II.30. მოსწავლეს შეუძლია უცხო ენაზე განახორციელოს სხვადასხვა ტიპის პროექტები (მაგ ტურისტული ბუკლეტის შექმნა უცხოელთათვის და სკოლის ვებგვერძე განთავსება; დამეგობრება მსოფლიოს რომელიმე ქვეყნის თანატოლთან, რომელიც რუსულ ენას სწავლობს).
უცხ..II.33. მოსწავლეს შეუძლია შეუძლიარესურსის გამოყენება სასწავლო საქმიანობის ხელშეწყობის მიზნით.

უცხ.ს..II.36. მოსწავლეს შეუძლია თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან, მეწყვილესთან თანამშრომლობა  შედეგების გაუმჯობესების მიზნით.



პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
·         21-მეერთე საუკუნის უნარ-ჩვევების განვიტარება.
·         მიღებული ცოდნისა და გამოცდილების რეალურ ცხოვრებაში გამოყენების უნარ-ჩვევების განვითარება: გამოკითხვის ჩატარება, მასალის მოპოვება, დამუსავება, ისტ-ის მეშვეობით პრეზენტაციის მომზადება, ნაწერების დაწერა, სამოგზაურო ბუკლეტის გაკეტება.
·         ანამშრომლობითი, საკუტარი აზრის ნათლად ჩამოყალიბების, გამოქმისა და გადაწყვეტილების მიღების უნარ-ჩვევების განვითარება.
·         მოსწავლეთა შემოქმედებითი აზროვნების განვითარება.
·         წერითი, კითხვითი, საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევების გამოყენება რუსულ ენაზე.
  მოსალოდნელი შედეგები/ პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას
·         კედლის გაზეთი „ იცით თუ არა?“
·         ფოტოების და ნახატების გამოფენა.
·         პრეზენტაცია.
·         მოძიებული მასალის გამოქვეყნება ბლოგზე.
·         სამოგზაურო ბუკლეტის გაკეთება.


მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები
ზოგადი კითხვა
რატომ გვჭირდება ჩვენი ქალაქის ისტორიის ცოდნა და მისი შინაარსის ცოდნა უცხო ენაზე?

თემატური კითხვები
რამდენად მნიშვნელვანია უცხო ენაზე საუბარი ჩვენი ღირსშესანიშნაობების შესახებ?
  რა დადებიტი და უარყოფითი მხარეები დაამჩნია წარსულმა ჩვენს ღირსშესანიშნაობებზე?
როგორ  დაგვეხმარება პროექტი  უცხო ენის შესწავლაში? მიღებული ცოდნა  რორორ შეგვიძლია გამოვიყენოთ რეალურ ცხოვრებაში?

შინაარსობრივი კითხვები
რატომ გვჭირდება ჩვენი ქალაქის ღირსშესანიშნაობების აღწერა უცხო ენაზე?
მათი ღირებულების დანახვა, გაანალიზება და მომავალთან დაკავსირება?
შეფასების გეგმა

შეფასების დროის ჩარჩო (შეფასების სტრატეგიები)
პროექტის მსვლელობის ეტაპები
შეფასების მეთოდ(ებ)ი
შეფასების საშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
პროექტის დასაწყისში
გონებრივი იერიში
განმავითარებელი შეფასება.
ჯგუფური.

ჩეკლისტები- „მოსწავლის დამხმარე პროექტის დაგეგმვაში“
პროექტის მსვლელობისას
განმავითარებელი, ჯგუფური, დამოუკიდებელი.
ჯგუფზე დაკვირვება
 ჩეკლისტები-„მე ჩემს გუნდს ვეხმარები“

თანამშრეომლობის თვითშეფასება
პროექტის დასრულების შემდეგ

მოსწავლეების ნამუშევრების შედგენილი საქაღალდე. პრეზენტაციები, ბუკლეტები
ჩეკლისტები   -„ჯგუფზე დაკვირვევის შეფასება“
თანაკლასელთა უკუკავშირი
შეფასების მოკლე მონახაზი
პროექტის შეფასება   (დაწვრილებით იხილეთ პროექტის მსლელობის 6 აქტივობაში)
დაკვირვებისა და ანალიზის ობიექტი შეფასებისას იქნება:
                ·        ინფორმაციის მოძიება და ორგანიზება;
                ·        მსჯელობა;
                ·        წერითი სამუშაო;
           ·        ზეპირი პრეზენტაცია;
           ·        პრეზენტაციის უნარი.


სხვა საკითხები
წინარეცოდნა
•               კვლევის საბაზისო უნარ-ჩვევები
•               ინტერნეტში მუშაობის უნარ-ჩვევები
•               ტექნიკური უნარ-ჩვევები
სასწავლო პროცედურებ

პროექტის მსვლელობა (ძირითადი აქტივობები)
აქტ.1. მასწავლებლის მიერ მოსწავლეთათვის იდეის გაცნობა;
აქტ.2. მოსწავლეების მიერ ამ თემასთან დაკავშირებული  მათთვის საინტერესო აქტუალური კითხვებისა და პრობლემების ჩამოაყალიბება;
აქტ.3. ორგანიზაციული საკითხები:
             ·        ჯგუფების შექმნა;
             ·        ფუნქციების განაწილება;
             ·        კონკრეტული დავალებების მიცემა;
·         აქტ.4. მუშაობის დაწყება:
·         კლასს დავყოფა ჯგუფებად 7-კლასში 4ჯგუფი, 8-კლ. 2ჯგუფი.
·         მოსწავლეებს ურიგდებათ ჩეკლისტებიპროექტის შეფსება . „მოსწავლეების დამხმარე პროექტის დაგეგმვაში“., ჯგუფორად მუშაობენ თანხმდებიან და თითოეული მოსწავლე ავსებს თავის ჩეკლისტს.
·         მეშვიდე კლასსი; პირველი ჯგუფი იძიებს ინფორმაციას სტალინის სახლმუძეუმზე.მეორე ჯ.-გორისციხე, მესამე-გორიჯვარი.
·          მერვე კლასი: პირველი ჯ.-უფლისციხე, მეორე-ატენის სიონი.
·         მოიძიებენ მასალებს გააკეთებენ ჩანაწერებს.
·         მოძიებული მასალების მიხედვით გაკეთებენ პრეზენტაციას MS PowerPoint-ში;
·         საინტრერესო უცნობი მასალებით რომელიც არ არის შეტანილი სასწავლო პროცესში გააკეთებენ კედლის გაზეთს  „ იცით თუ არა?
·         აქტ.5. შესრულებული სამუშაოს შეჯამება, აუდიტორიისათვის გაცნობა:
·         კლასი მოძიებულ მასალებს განათავსებს ბლოგზე
აქტ.6. პროექტის შეფასება
დაკვირვებისა და ანალიზის ობიექტი შეფასებისას იქნება:
                ·        ინფორმაციის მოძიება და ორგანიზება;
                ·        მსჯელობა;
        პირველ კვირაში მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციას, მასწავლებლის დახმარებით ამ
     მოიღებენ მნიშვნელობან ინფორმაციას. დაალაგებენ ქრონოლოგიური თანმიმდევრობით,
     როგორც შინაარსობრივ ინფორმაციას ასევე ვიზუალურ ინფორმაციას. მოსწ. მიიღებენ
      განმავითარებელ შეფასებას მასწავლებლისგან. ბოლოს მოსწავლეებს ურიგდებათ
       თანამშრომლობის თვითშეფასების ჩეკლისტები „მე ჩემს გუნდს ვეხმარები“
      მოსწ. + აღნიშნავენ დიახ, - აღ. არას.
                ·        წერითი სამუშაო;
მემეორე კვირაში წარადგენენ სავარაუდო ვერსიას. იმუშავებებ მათთვის გაუგებარი სიტყვების მნიშვნელობების განმარტებაზე. გააკეთებენ მნიშვნელოვან ჩანაწერებს. შეფ.  განმავითარებელი
 მასწავლებლისგან.
მემესამე კვირაში მოსწ. წარმოადგენენ წერილობით მომზადებულ ნამუშევრებს.
           ·        ზეპირი პრეზენტაცია;
            ·        პრეზენტაციის უნარი.
მეოთხე კვირაში მოსწავლეები წარმოადგენენ ბუკლეტებს, გააკეტებენ პრეზენტაციებს. მიიღებენ უკუკავშირს თანატოლებისგან, რომლებიც პროექტის მსვლელობის დროს ავსებენ ჩეკლისტებს „ჯგუფზე დაკვირვების შეფასება“


დიფერენცირებული სწავლება
ნიჭიერი მოსწავლეები




ძლიერ მოსწავლეები მონაწილეობას მიიღებენ ორ ჯგუფში, ისინი მოიძიებენ ინფორმაციას რუსულ ენაზე, გააკეთებენ დასკვნით ანალიზ უცხო ენაზე.  ისტ. ტექნოლოგიების გამოყენებით გააკეთებენ ზეპირ პრეზენტაციას.

 სუსტი მოსწავლეები
  მონაწილეობას მიიღებენ ციფრული მასალის მოგროვების სფეროში. ასევე შეასრულებენ ფოტოგრაფის როლს.




სასწავლო პროექტისთვის საჭირო რესურსები
აპარატურული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
კომპიუტერ(ებ)ი
მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
მობილური ტელეფონი
ფოტო/ვიდეო კამერა
პრინტერი
ინტერნეტკავშირი
პროექტორი
სკანერი
ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა
ლაზერული დისკი /ჩიპი
ტელევიზორი
სხვა ----------
პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
ტექსტური რედაქტორი
ელ. ფოსტა
ვებედიტორი
ელ. ცხრილები
 ვიდეო/აუდიო რედაქტორი
ტესტირების პროგრამა
გრაფიკული რედაქტორი
საგამომცემლო პროგრამა
ბლოგი
საპრეზენტაციო პროგრამა
ელ. ენციკლოპედია
 სხვა ----------
ვებბრაუზერი
ელ. კითხვარი

ბეჭდური მასალები
ისტორიის სახელმძღვანელოები, გაზეთები
ინვენტარი/მასალები
მობილური ტელეფომი, კომპიუტერი,საპრეზენტაციო პროგრამა, ინტერნეტი, ფოტოაპარატი, მიკროავტობუსი.
ინტერნეტრესურსები
https://www.youtube.com/watch?v=5d-AUpb64Xg
პროექტის ვებგვერდი.ბლოგი:  http://proeqtimogzauroba.blogspot.com
სხვა რესურსები
მშობელი, ისტორიის და ხელოვნების მასწავლებელი.


1 комментарий: